Aleš:

Angažovaný zaměstnanec je zpravidla výkonnější, vykazuje menší míru nemocnosti i fluktuace. Na HR konferenci v roce 2017 prezentoval jeden z účinkujících, že u organizace s 500 zaměstnanci činní roční náklady ve vztahu k nemocnosti zhruba 3,3 mil. Kč (ztráta produktivity, náklady na nemocenskou, na zastoupení atd.).

Ať už máte firmu plnou mileniálů, nebo pracujete ve věkově různorodém kolektivu, angažovat zaměstnance se zkrátka vyplatí. K tomu je potřeba vytvořit u zaměstnanců emoční vazbu. Mimo doporučení výše uvedených Honzou ještě zmíním, že podle průzkumu německého Gallupu z roku 2016 je 5 nejdůležitějších faktorů pro vytvoření pozitivní emoční vazby:

  1. Možnost dělat to, co umím dobře
  2. Přímá/ý nadřízená/ý
  3. Činnosti, které nejsou stereotypní a které představují výzvu
  4. Kolektiv
  5. Firemní cíle, firemní filozofie

Faktory, které tvoří u zaměstnanců emoční vazbu nejméně jsou vesměs finančního rázu:

  • Délka dovolené
  • Mzda
  • Možnost zajištění péče o děti (firemní školka…)
  • Benefity
  • Jistota pracovního místa

Snaha firem koupit si loajalitu a vytvořit si vztah se zaměstnanci skrze peníze se míjí účinkem.

No a podle dotazníkového šetření realizovaného v říjnu a listopadu 2013 Vysokou školou ekonomickou na 2300 respondentech bylo v ČR jen 7% vysoce angažovaných, 20% standardně angažovaných a 73% neangažovaných zaměstnanců. Studie dále říká, že s dosaženým vzděláním a vedením lidí angažovanost roste, ale neprokázala se očekávaná korelace s věkem. Pro zaměstnavatele a manažery je to tedy výzva k práci s talenty v každém věku.

Užili jste si článek? Pokud ano, budeme rádi za sdílení.

Vaše komentáře

Napište svůj názor