Aleš:

Doporučení výše jsou zcela jasná a za sebe přidávám pár užitečných tipů z praxe:

  • Udělejte si analýzu vzdělávacích potřeb od profesionálů a nedělejte ji na koleni. Elektřinu si také nenecháte zapojit od amatéra.
  • Setkejte se se školitelem ještě před startem kurzu. Prověřte si jeho či její schopnosti a definujte co od školení očekáváte. Stejně tak se potkejte s účastníky. Vysvětlete jim, proč kurz chcete právě pro ně a zeptejte se, co by si z něj chtěli odnést? Tyto informace předejte školiteli předem. Tento bod rozhodně nepodceňte! Bývá achillovou patou firemního vzdělávání.
  • Nevzdělávejte jen v tom, co potřebuje firma, ale nechte také pracovníky vybrat si témata, která sami chtějí. Pro mnohé je to skvělá forma benefitu.
  • Nevzdělávejte své lidi jen podle témat, na které jsou vypsány dotace a investujte i do nedotačního vzdělání vašich lidí. Rozhodně se vám to vyplatí.
  • Otevřete téma dalšího vzdělávání a dejte pracovníkům dostatečný prostor na to říct, co a proč by se chtěli (nechtěli) učit. Vhodný prostor najdete například při pravidelném hodnocení zaměstnanců.
  • Ověřte si, zda zaměstnance kurz nepřivede do stresové situace a školení důkladně plánujte. Zpravidla přehršel povinností ve stejný den, kdy je školení, stojí za tím, že účastníci ho různě zanedbávají, odbíhají, odpovídají na firemní maily, ale hlavně se nedokážou soustředit. Školení pak hodnotí jako tematicky nezajímavá a bezvýznamná pro praxi, ale už neuvádí, že jsou v časovém tlaku.
  • Vzdělávejte své lidi kontinuálně. Nečekejte, že po 1 kurzu asertivity a komunikace budou asertivní a komunikativnější. Je to dlouhodobý proces.
  • Dohlédněte na manažery, ať se věnují školení a ne firemnímu mailu. V honbě za produktivitou jim mohou uniknout důležitá sdělení.
  • Nenechte zaměstnance, aby běhali za prací a dodělávali si úkoly v době školení. Vede to k frustraci.
  • Školení na Excel opravu není adekvátní. Takovýchto školení je zdarma celá sada na YouTube. Popřemýšlejte o něčem užitečnějším.
  • Nezapomeňte na širokou nabídku online kurzů, zážitkových kurzů apod.
  • Opakujte školení! Čtete správně. 80% obsahu zapomeneme už do 3 dní a opakování je matka moudrosti. Firmy často fungují způsobem: tohle téma už jsme před rokem měli, tak dáme nějaké jiné a zapomínají podporovat už naučené. Je to jako ve škole. Všichni víme, co se učí ve 2. třídě a jaký to má důvod.
  • Dělejte si evaluaci a dávejte zpětnou vazbu školitelům i zaměstnancům. Snažte se mapovat co si zaměstnanci osvojili a integrovali do práce. Ptejte se jich a školitelům dávejte zpětnou vazbu.

Užili jste si článek? Pokud ano, budeme rádi za sdílení.

Vaše komentáře

Napište svůj názor